klantenservice 015-2616361
  • No products in the cart.
a
  >  Privacy Policy

Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?

Dit privacybeleid is van toepassing op alle gegevens die we verzamelen, gebruiken en opslaan van onze klanten en andere gebruikers van onze website.

Wie is babyrompertjebedrukken.nl?

Babyrompertjebedrukken.nl is een onderdeel van fotobister is een online dienst waarmee je digitale fotoproducten kunt laten maken en laten thuisbezorgen of afhalen in de winkel.
Dat gebeurt vanaf onze winkel aan de Voldersgracht 16 2611 ET in Delft.
Fotobister is ook verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens zoals we beschrijven in dit privacybeleid. Als je ons wilt bereiken, dan kun je altijd mailen naar info@fotobister.nl.

Welke gegevens en informatie verzamelt en verwerkt Fotobister?

Als je onze website gebruikt, verzamelen we twee soorten gegevens:

Gegevens die je ons zelf hebt verstrekt
Dit zijn onder meer de gegevens die je opgeeft als je je bij Fotobister aanmeldt. Bijvoorbeeld je e-mailadres en wachtwoord, maar ook je adres en telefoonnummer, zodat we weten waar we je fotoproducten moeten bezorgen en contact kunnen opnemen als dat nodig is. Zodra je bestelt, slaan we ook je bestelling en betaalinformatie op. Verder verstrek je ook zelf gegevens als je met ons belt of contact hebt per e-mail

Automatisch gegenereerde gegevens
Om onze website fatsoenlijk te kunnen laten werken, verzamelen we ook automatisch gegenereerde informatie. Daarbij moet je denken aan je IP-adres, de pagina’s die je bezoekt in onze app of websites en hoe lang dat duurt, de browser die je gebruikt en het versienummer, en de Uniform Resource Locators-clickstream. Dat laatste betekent dat we opslaan waar je vandaan komt en naartoe gaat als je onze website bezoekt of hebt bezocht. Verder houden we bij of je onze e-mails leest en waar je in die e-mails op klikt. Zo kunnen we onze mails steeds beter en relevanter maken.

Voor welke doelen verwerken jullie deze gegevens?

Jouw account
Om Fotobister.nl te kunnen gebruiken heb je een account nodig. Je kunt een account aanmaken via de website. Als je dat doet, vragen we je om bepaalde informatie. Je bent niet verplicht alle gegevens in te vullen, maar hoe completer de informatie die je doorgeeft, hoe beter we Fotobister voor jou op maat kunnen maken.
Bij het aanmaken van een account zijn een geldig e-mailadres, wachtwoord, voor- en achternaam, postcode, huisnummer en telefoonnummer verplicht. Zonder deze gegevens kunnen we je niet goed van dienst zijn en kan je geen account aanmaken. We hebben je gegevens bijvoorbeeld nodig om te weten waar we je fotoproducten mogen bezorgen en hoe we je kunnen bereiken. De gegevens die je aan ons doorgeeft kun je altijd aanpassen.

Jouw gebruik van de website
Als je fotobister.nl bezoekt, gebruiken we automatisch gegenereerde gebruiksinformatie.
Dat doen we in de eerste plaats om de website fatsoenlijk te laten werken. We kunnen daarbij software gebruiken om bezoekgegevens te meten en verzamelen, bijvoorbeeld responstijden, errors en interactiegegevens (zoals scrol- en klikgedrag). Deze gegevens gebruiken we ook voor het beveiligen van Fotobister.

Bestellingen
Als je via onze website fotoproducten bestelt en wilt laten bezorgen, gebruiken we hiervoor de gegevens die je bij het aanmaken van je account hebt doorgegeven. Zo kunnen we je bestelling netjes afhandelen en contact opnemen als dat nodig is. Dat doen we bijvoorbeeld over het tijdstip waarop we komen bezorgen, de inhoud van je bestelling en jouw consumentenrechten. Verder gebruiken we je bestelgegevens voor statistisch onderzoek, bijvoorbeeld om te zien welke producten goed verkopen en welke niet. Bij dat soort analyses gebruiken we je gegevens altijd alleen op geaggregeerd niveau.

Beoordelingen
Nadat je bestelling is bezorgd, vragen we via een e-mail of alles naar wens was. Zo kunnen we je sneller helpen als je een klacht hebt. Ook bepalen we zo hoe we onze service nog verder kunnen verbeteren. Je beslist zelf of je hieraan meedoet en welke informatie je geeft. Mocht het nodig zijn, dan gebruiken we je gegevens om antwoord te geven op jouw reactie.

Misbruik en fraude
We hopen dat het nooit gebeurt, maar in uitzonderlijke omstandigheden kunnen we je Fotobister-account tijdelijk of blijvend blokkeren of verwijderen. Maar dan moet je het wel érg bont maken. Denk hierbij aan misbruik van onze diensten, fraude of herhaaldelijk niet (op tijd) betalen. In dat geval slaan we jouw naam, e-mailadres en IP-adres op om te voorkomen dat het nog eens gebeurt. Alleen als dat echt moet, geven we klantgegevens aan de overheid.

Nieuwsbrieven, e-mails en andere berichtjes
Bij het aanmaken van een account of via je instellingen kun je aangeven of wij met je mogen communiceren over onze producten en dienstverlening. Als je je daarvoor hebt opgegeven, gebruiken we je contactgegevens om je berichtjes te sturen via e-mail. Voor dat laatste gebruiken we een reclame-ID, zoals de IDFA of een Google Advertiser ID.
Verder kunnen we je gegevens gebruiken om dit soort communicatie op jou persoonlijk af te stemmen. Bijvoorbeeld om je aanbiedingen te doen die interessant voor jou zijn. Wil je geen mails meer ontvangen? Dan kun je je onderaan elke mail afmelden.

Behalve om digitaal met je te communiceren over onze producten en diensten, gebruiken we je gegevens ook om te evalueren hoe onze marketingberichten presteren. We kunnen ook informatie die via deze cookies is verzameld gebruiken in deze analyse. We kijken bijvoorbeeld hoe vaak onze e-mails worden geopend en hoeveel mensen op een knop klikken.

Wat zijn de juridische gronden voor het gebruik van mijn gegevens?

Nu volgt een stukje in juristentaal. Als dat je niets zegt, dan kun je dit deel gerust overslaan. hierboven hebben we namelijk alles al gezegd wat je moest weten over de verwerkingsdoelen van jouw gegevens. Wij verwerken jouw gegevens op basis van de volgende “juridische” gronden: op basis van jouw toestemming (die je trouwens altijd weer kunt intrekken), noodzaak voor de uitvoering van een met jou gesloten overeenkomst of (pre)contractuele verhouding (zoals het gebruik van je e-mailadres om een bestelling te bevestigen) en de “gerechtvaardigde belangen” van Fotobister of een derde. We kunnen ook een wettelijke plicht hebben om je gegevens te verwerken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden.
Wanneer we je gegevens verwerken op basis van een “gerechtvaardigd belang” vinden wij dat de belangen van Fotobister of een derde zo’n verwerking rechtvaardigen. Uiteraard zullen we in zo’n geval redelijke stappen ondernemen om te voorkomen dat andere afgewogen belangen (zoals jouw privacy) onnodig worden geschaad. “Gerechtvaardigd belang” is bijvoorbeeld de juridische grondslag van onze analyse van respons op aanbiedingen, om onze dienstverlening en direct marketing te verbeteren. In deel 4 kun je uitgebreid lezen hoe we jouw informatie gebruiken om dat te doen. Een ander voorbeeld waarin we informatie verwerken op grond van “gerechtvaardigd belang”, zijn verwerkingen om onze website en app te beveiligen.
Als je vragen hebt over de verwerkingen op basis van deze grondslag of gebruik wilt maken van je recht van verzet (want dat heb je uiteraard, onder andere als je vindt dat wij niet genoeg rekening houden met jouw belangen), dan kun je ons altijd mailen op info@fotobister.nl

Hoe zit het met cookies?

Net als bijna alle andere websites, gebruiken ook de website van Fotobister cookies. Cookies zijn kleine informatiebestanden die jouw computer of mobiele apparaat opslaat wanneer je een website gebruikt.
Veel cookies zorgen ervoor dat je een website goed kunt gebruiken. Dankzij cookies hoef je bijvoorbeeld niet steeds opnieuw in te loggen of steeds dezelfde informatie te downloaden als je een website opnieuw bezoekt. Andere cookies helpen om te zien hoe een website wordt gebruikt, of om gericht met gebruikers te kunnen communiceren.
Door de website van Fotobister te gebruiken kunnen cookies op jouw apparaat worden geplaatst, en kan toegang tot die cookies worden verkregen. Cookies van Fotobister kunnen je computer, telefoon of tablet of de bestanden die daarop staan niet beschadigen.
Vooropgesteld: Fotobister werkt prima als je ervoor gekozen hebt om helemaal geen cookies te accepteren (dus ook niet die van Fotobister). Advertentiecookies plaatsen en gebruiken we bovendien alleen maar als je daarvoor toestemming hebt gegeven. Of je dat wel of niet doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Wel kunnen we Fotobister wat gebruiksvriendelijker maken als je ze accepteert.

Welke derden hebben toegang tot mijn gegevens?

Jouw privégegevens blijven privé. Dat betekent dat we je persoonlijke informatie nooit zonder jouw toestemming delen met derde partijen voor marketing-doeleinden.
De enige partijen waarmee we zonder jouw toestemming gegevens zullen delen zijn: Sendcloud, DHL, Mollie, Hefest, Pasfoto organisatie en Textmagic

– Sendcloud B.V is verantwoordelijk voor het verzendklaar maken van jouw fotoproducten

– DHL brengt jouw fotoproducten bij je thuis.

– Mollie B.V behandeld onze online betalingen.

Onderaannemers en dienstverleners die we vertrouwen
Met deze partijen zullen we steeds gedetailleerde afspraken maken over hoe we jouw privacy en die van andere klanten kunnen beschermen.
Met een partij die ons wil overnemen of met ons wil fuseren
In het zéér onwaarschijnlijke geval dat dat ooit gaat gebeuren 🙂
Toezichthouders, fiscale autoriteiten of opsporingsinstanties
Als we denken dat we verplicht zijn op basis van de wet- of regelgeving.

Hoe beveiligen jullie mijn gegevens?

We vinden het belangrijk dat jouw informatie goed beveiligd wordt opgeslagen. Daarom hebben we serieuze technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw gegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Zo beveiligen we onze systemen en applicaties volgens de geldende standaarden voor informatiebeveiliging, zoals Control Objectives for Information and related Technology (CobiT) en de Standard of Good Practice for Information Security (ISF).

Hoe lang bewaren jullie mijn gegevens?

We bewaren je gegevens niet langer dan nodig. Zo bewaren we bijvoorbeeld pasfoto’s niet langer dan twee dagen. Als je een vraag hebt over de precieze bewaartermijn van bepaalde soorten gegevens, stuur dan gerust een mail naar info@fotobister.nl

Hoe kan ik mijn gegevens inzien, wijzigen, verbeteren of verwijderen?

Natuurlijk blijf je zelf de baas over je eigen gegevens. Daarom kun je op elk moment inzage vragen in de informatie die we van jou hebben opgeslagen en gebruiken. Ook kun je altijd gegevens wijzigen of verwijderen. Ten slotte heb je ook het recht van verzet tegen onze verwerkingen van je gegevens.
Om je dat alles makkelijk te maken, kun je bij ons een speciaal formulier opvragen waarin we je helpen zo’n verzoek gemakkelijk tot uitdrukking te brengen. Natuurlijk kun je ons je verzoek ook gewoon in je eigen woorden mailen, of per post opsturen.
Als je een verzoek indient of je recht van verzet uitoefent, vragen we je om een geldig legitimatiebewijs mee te sturen. Zo weten we zeker dat jij het bent en voorkomen we dat iemand anders er met je gegevens vandoor gaat. Maak voor de veiligheid wel even het BSN-nummer onleesbaar en je pasfoto onherkenbaar.
Heb je nog vragen over ons privacybeleid? Je mag ons altijd mailen op info@fotobister.nl Ben je niet tevreden met de manier waarop je jouw privacyverzoek hebben afgehandeld? Dan kun je altijd je klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Kan dit privacybeleid worden gewijzigd?

Dit privacybeleid kan inderdaad wijzigen. Bijvoorbeeld naar aanleiding van nieuwe wet- of regelgeving. De laatste, actuele versie van het privacybeleid vind je altijd op www.Fotobister.nl/privacy. Daarin zetten we ook steeds de laatste datum van wijziging. Als we dingen wijzigen in ons beleid die voor jou belangrijk zijn, dan laten we dat natuurlijk ook op andere manieren aan je weten (bijvoorbeeld via e-mail).
Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 25 mei 2018.